miercuri, 6 ianuarie 2010

Rezolvarea relatiilor Many-to-many

In continuare sunt cateva probleme de pregatire la baze de date.


Rezolvarea relatiilor M:M


Rezolvati urmatoarele scenarii:


1. La Festivalul de film Transilvania se doreste realizarea unor statistici.

Se memoreaza date pentru fiecare persoana care merge la filme: nume, prenume, varsta, ocupatie (elev, student, angajat, somer, pensionar).  O persoana poate da calificative filmelor vizionate. Daca unei persoane ii place un film, poate sa il vada de mai multe ori, dar ii va da un singur calificativ.


2.Organizarea datelor pe memorii externe: Un fisier (cu un nume specificat) trebuie sa fie memorat pe mai multe tipuri de suporturi; un anumit tip de suport memoreaza unul sau mai multe fisiere. Modelati entitatea SUPORT ca un supertip; gasiti subtipurile acesteia si atribute comune/specifice.



3.La o scoala se doreste realizarea unei incadrari a profesorilor. Trebuie sa se stie pentru fiecare profesor ce discipline preda in acea scoala si numarul total de ore/saptamana/disciplina.


4.   Pornind de la relatia M:M intre entitatile CLASA si DISCIPLINA, gasiti entitatea de intersectie cu atributele necesare pentru a modela orarul claselor unei scoli/saptamana.
De ce nu este corecta bararea ambelor relatii intre entit. de intersectie si entitatile originale?
Adaugati si entitatea PROFESOR pentru a completa orarul.


5.  Country Bus Company

A Country Bus Company owns a number of busses. Each bus is allocated to a particular route, although some routes may have several busses. Each route passes through a number of towns. One or more drivers are allocated to each stage of a route, which corresponds to a journey through some or all of the towns on a route. Some of the towns have a garage where busses are kept and each of the busses are identified by the registration number and can carry different numbers of passengers, since the vehicles vary in size and can be single or double-decked. Each route is identified by a route number and information is available on the average number of passengers carried per day for each route. Drivers have an employee number, name, address, and sometimes a telephone number.


  •      Bus (reg-no,make,size,deck,no-pass)
  •      Route (route-no,avg-pass)
  •      Driver (emp-no,name,address,tel-no)
  •      Town (name)
  •      Stage (stage-no)
  •      Garage (name,address)


   6. Pentru urmatorul scenariu desenati harta relatiilor si apoi realizati maparea sa:

Inspectoratul scolar doreste sa aiba o evidenta a elevilor care participa la diverse activitati extrascolare: fac sport, sunt inscrisi la cercuri scolare, fac parte din trupe de teatru etc. la o astfel de activitate participa unul sau mai multi elevi. La unele activitati participa elevi dintr-o singura scoala, la altele participa elevi din mai multe scoli. Un elev poate sa participe la una sau mai multe activitati. Pentru fiecare elev trebuie sa se cunoasca numele, adresa, numarul de telefon, scoala, clasa, activitatea la care este  inscris.

De la aceste activitati se aleg grupe de elevi care participa la diverse proiecte sau concursuri ce se deruleaza in anumite perioade de timp precizate. La un astfel de proiect participa numai elevii de la o anumita activitate si se pregatesc pentru proiectul respectiv: de exemplu trupa de teatru doreste sa participe cu o anumita piesa la un festival; pentru aceasta face repetitii intr-o perioada de timp precizata. De asemenea, o anumita activitate poate sa aiba mai multe proiecte, de exemplu echipa de sah se pregateste pentru doua concursuri care se desfasoara la date diferite.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu